Mátra

2014. május 11., vasárnap

Kékestető (Mátrai tekergés)

Az előzmény...>>>>>>>>>>>>BICAJOS VÁNDOR
A Mátra északi oldalán kapaszkodnak fel az ország legmagasabb csúcsára,Kékesre.

Késői ébredés,kávé,reggeli...és még mindig nem tudom,hogy elindulok-e a találkozási ponthoz.  Zuhog az eső....,nem erősíti a határozatlanságomat,padig a cucc össze van készítve.

Már majdnem dél van,az eső régen elállt,szinte száraz az aszfalt...,erőt veszek magamon,elindulok,mert találkozni szeretnék ezzel a csapatta!  Utánuk indulok,jó jel,hogy a fogadónál észreveszem a kisbuszt amivel jöttek.

Lekerül a kabát...,párás a levegő

Arrafelé indulok tovább (ez már többször szerepelt...)

Bec-kút..,túl vagyok ez első 10 kilométeren,bemelegedtem,jól megy a tekerés és a sárosabb részeken bringák nyomait látom.

Mátraalmás

Tekerés közben...,folyamatosan haladok

Felhók felett... (Mogyorós-orom)

Gyorsan felérek erre a pontra,egy átvágáson megint láttam kerékpár nyomokat és tudom,hogy mennem kell és talán találkozok velük. Nem tudom,hogy mikor indultak és nem tudom,hogy merre is tartanak éppen,nem tudok semmit...
Balra lefelé fordulok és jó tempóban haladok,néhányszor túllépem az 50 km/ó is,de egy szép kilátást ígérő helyen történik egy apró "baleset"...,figyelmetlen vagyok,nem váltok vissza,megfordulok és beletaposok a pedálba....,meghúzódik a jobb vádlim,erős volt az áttétel...
Lépni alig tudok,de nyeregbe pattanok,a tekerés nem megterhelő,hurrá....,tekerni kell!

Elérem a kereszteződést,balra Parádsasvár (lefelé),jobbra Mátraháza (felfelé),meg sem állok,jobbra fordulok,majd csak összefutok velük.

Ott van a torony...

Mátraháza,buszmegálló...és a kép sarkán egy maroknyi bringás :))

Odaérek és rákérdezek...,igen Ők azok,a többiek már a csúcson vannak. Indulnak felfelé,én pedig beállok a parkolóba,frissítek,pihenek...,hiszen idáig toltam neki.

Veronika-rét

Elindulok,hamarosan befogom a csapat utóvédjét és taposunk felfelé folyamatosan.

Csapat egy része...,Kékestető

Hagyom Őket,tovább indulok...,hamarosan a csúcsra érek...

Felhők felett...,pazar látvány
A csúcskő mellett üldögéltem amikor felhívott telefonon Norbi Barátom és egy rögtönzött élménybeszámolót tartott. Ő a  TOUR DE TISZA-TÓ  versenyen indult és a zuhogó eső ellenére jó eredmény ért el. Gratulálok Norbi!

Néhány,a csúcson készült fénykép.

Katalin készít egy csoportképet,nem enged el addig senkit,aztán beöltözünk és elindulunk lefelé Parádsasvár irányába.

Lefelé gurul a csapat

Előzök...:)

A csapat egy töredéke Mátraházán

Van helyismeretem,ezért a zűrösebb pontoknál bevárom a csapat utolsó tagját,ennek ellenére is gyorsan leérek,leérünk Parádsasvárra.

Parádsasvár-Kastélyszálló

Indulás Sasvárról

Energia pótlás,technikai szünet...,kicsit lemaradok

Gombás-tó Szuha előtt

Pótolják az elvesztett energiát,beszélgetnek....,fényképezkednek...,viccelődnek...,cseperegni kezd újra az eső,ezért hamarosan indulunk.

Kis eső,nem eső...,mondják többen...

Gurulunk Szuha főutcáján  (egyutcás falu)

Szuha-Tájház...,zárva van

Megbeszéljük,hogy amennyire lehet,elkerüljük a 23-as főutat,a következő cél Kisterenye.

Mellékúton...

...,Dorogháza felé

Utóvéd :)

Gyürky-Solymossy-kastély  ( Kisterenye )

Körbe tekerünk a kastély parkján,aztán olajra lépünk,mert zuhogni kezd az eső. Elkísérem Őket az indulási pontig,közben teljesen elázunk.

Összepakolnak és hamarosan indulnak

Váltunk még néhány mondatot,megköszönöm a közös tekerést,elköszönök és indulok hazafelé.

Mit is mondhatnék??  Nagy élmény volt ezt a csapatot megismerni és együtt tekerni Velük,megérte utánuk eredni és lenyomni 82 kilométert,a társaságukban meghódítani Magyarország legmagasabb hegycsúcsát,Kékest.

Útvonal: Nagybátony-Szorospatak-Mátraalmás-Mátraháza-Kékestető-Parádsasvár-Szuha-Dorogháza-    Kisterenye-Nagybátony